Varför ska man alltid vara så envis med att ta den sista ölen?

                                   image2
Ja, varför? Men det var iallafall trevligt igår. Jag och jocke var som sagt hemma hos Eve igår kväll. Kvällen hos Eve började med att man åt pizza vegetariano som avnjöts med ett par glas av Jocobs Creek (min australiensiska favorit bland vita viner). Sedan spelade vi ett parti TP efter den långa versionen och mitt lag var bestående med Tapio & Lollo. Vi var helt klart bäst och tog hem spelet med stromsteg. Vilket triumf!! Efter våran storartade seger begav vi oss ner till Mårtensons kareokekväll. Jag sjöng så klart inte eftersom att mina påhittade toner existrerar inte i vilket notblad som helst . Den dåvaranade situationen, jag befann mig i, var nog inte tillräckligt förhäxad av alkohol för att jag skulle kunna framträda inför typ en miljard människor. Så jag valde att sitta ner med min lime-pimpade Fidel Castro och sjunga med istället. Efter att ha hört en massa framträdanden med "alternativa" sångtoner återvände vi hem till Eve och det blev en liten efterfest med TP (igen) i en blandning av "Vem-vill-bli-miljonär" och "Jeopardy". Där tog jag min sista öl för kvällen och blev automatiskt trött. Sedan när jag såg Eves trötta ögon som uttryckte ett desperat längtan efter att krypa ner sängen å nanna, var det dags för oss att gå hemåt. I dag känner jag mig rätt seg och borde ha tagit en svalkande pepsi istället för den sista ölen. Mmm, pepsi... Idag är det fredag och det är = godis i massor för mig och Jocke. Ikväll blir det en myskväll med Jocke och god middag med kopiösa mängder av coca cola.

Om jag trillar ner från stegen ska jag klättra upp igen!
från er tillgivna bloggis: Anna Linnéa Lundh


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback