En riktigt hjärtlig helg :)

Vad gör man när man bara har några månader kvar av sin utbildning? Då gäller det att medverka lite events som bara erbjuds av högskolan. Denna helgen har jag lyckats verkställa denna uppgift : Hjärtslaget! För ni som inte vet är Hjärtslaget en studentfest i Halmstad som arrangeras årligen och där studenter från hela landet kommer för att delta i festligheterna. Gossip Girl's blogg beskrev Hjärtslaget som "grisigt", kan hålla med till en punkt och speciellt under sittningen. Bordet brevid oss underhölls sig med mat - och punchkastning, trots att det enligt reglerna (iallafall i Halmstad) är väldigt olämpligt. Men men, lustigkurrar finns överallt.

Här kommer mina observationer från Hjärtslaget 2008:

- glest med folk på kåren men träffade ändå rätt roliga personer från andra högskolor, ex: Västeråstjejerna :)
- för en gång skull kände man sig rätt snygg i sin overall när majoriteten av kårens besökare också bar det.
- förfesten i lördags började redan kl. 13 men man fixade det med en rejäl dusch och en liten tupplur
- philip blev väldigt rolig på förfesten :D
- en stor biffig kille får lambo under sittningen genom att halsa en hel punchflaska
- mitt HH-märke slets av på kåren. men jag bytte ut det till ett fint mälekon-märke :)
- kårkvällen avslutade med att Linnéa och Fia äntligen dök upp :)
- tack Evve, Lollo, Philip, Martin, Jill, Jennie, Helena, m. fl. för era tommar burkar. Det blir mycket pant för dem ;)

Till min förvåning vaknade jag vid 10-tiden igår, utan baksmälla. Började direkt med att städa och diska efter två dagars festande. På kvällen var jag och josse hemma hos almedina där det bjöds på kycklinggratäng med hasselbackspotatis. 

Min dag har bestått av skola bl.a. och firar nu måndagen med poptatisgratäng och kycklingfilé. Jag och Jocke unnar oss lite "lyxig" mat för att också fira att jocke klarade sin omtenta i fiction and vocabulary.

Hej hej// Anna

image13


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha det märket som ligger högst upp är snyggt :) Ni gör verkligen rätt i att lyxa till det, man behöver verkligen vardagslyxen för att palla med skola och all annan tristess :) Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback